Referenssi

RARE X Sitra

RARE tuotti kevään 2023 aikana Sitralle vaikuttavuuskampanjan ”Äänestä = kapinoi”. Kampanjan tarkoituksena oli rohkaista nuoria äänestämään ja avata keskustelua aiheesta visuaalisesti näyttävän ja keskustelua herättävän sisällöntuotannon keinoin.

Lopputuotteena syntyi kaksi videota Instagramiin ja Tiktokiin, meemejä sekä Instagram Story -artikkeli, jotka olivat kohdennettu erityisesti Y- ja Z-sukupolville. 

Ensimmäisessä videossa avattiin äänestämisen merkitystä:

@rareonkova

Kaupallinen yhteistyö: Sitra Äänestäminen on kapinointia. Toimittaja Jan Huhtanen syventyy videolla meidän sukupolvikokemukseen ja siihen, miksi nuorten äänellä on väliä. 🗣️: Jan Huhtanen 🎞️: Vilma Rimpelä

♬ alkuperäinen ääni – RARE Media

Toisessa videossa RARE haastatteli 17-19-vuotiaita nuoria äänestämisestä:

@rareonkova

Kaupallinen yhteistyö: Sitra ⚡️ Mitä merkitystä äänestämisellä on? Rarelaiset haastattelivat nuoria äänestämiseen ja tulevaisuuden keloihin liittyen. 🎞️: Jan Huhtanen & Vilma Rimpelä

♬ alkuperäinen ääni – RARE Media

Instagram Story -artikkelissa ja meemien kautta RARE avasi keskustelua äänestämisestä huumorin keinoin:

Kampanjan sisällöt saavuttivat yhteensä liki 300 000 näyttökertaa Instagramissa ja Tiktokissa.