
RARE Media tuotti Yellow Filmin The Happy Worker -dokumenttielokuvaan sosiaalisen median vaikuttavuuskampanjan. Kampanjan tavoitteena oli ensisijaisesti herättää keskustelua dokumentin aiheista eli työelämän aiheuttamasta burnoutista sekä modernin työkulttuurin sieluttomuudesta ja sen järjettömyydestä.
Tavoitteena oli myös lisätä tietoisuutta elokuvasta ja saada nuoret aikuiset kiinnostumaan siitä. Kampanjan kohderyhmänä oli milleniaalit ja sisällöt julkaistiin RAREn Instagram- ja Tiktok-tileillä.
Kampanja käynnistyi Jan Huhtasen kirjoittamalla videolla nimeltä “Toimistotyö tappaa ihmisen sisältäpäin”. Videolla Huhtanen pohtii työelämän mielettömyyttä: https://www.instagram.com/reel/CdIv5mAAwa9/?hl=en
Kampanjan toinen julkaisu oli Vilma Rimpelän video “Me ollaan burnout-sukupolvi”. Videolla Rimpelä puhuu loppuunpalamisesta omakohtaisesta näkökulmasta ja tuo esiin dokumentissa nousseita faktoja milleniaalien uupumuksesta työelämässä: https://www.instagram.com/reel/CdLYtLrAw-I/?hl=en
Kampanjan aikana RARE julkaisi humoristisen valokuvapostauksen toimistoarjesta sekä keskustelua herättäneen Instagram Story -artikkelin, jossa esiteltiin dokumentissa noustettua statistiikkaa työelämästä ja hyvinvoinnista. Artikkelissa rohkaistiin RAREn seuraajia jakamaan kokemuksiaan työelämän haasteista:


Kampanjan päätteeksi julkaistiin työelämää käsittele katugallup: https://www.instagram.com/reel/CddkWhNAlAI/?hl=en
Kampanjan sisällöt saavuttivat yhteensä 466 011 näyttökertaa Instagramissa ja Tiktokissa.